Blog
8 Najčešćih pogrešaka pri vođenju web trgovine
Vođenje web trgovine nije nimalo lak zadatak, važno je uvijek biti u trendu i pratiti novosti i savjete stručnjaka. Svakako obratite pažnju na nedostatke koji bi mogli usporiti ili čak ugroziti vaše poslovanje, morate se pobrinuti da svi segmenti vašeg web shopa funkcioniraju optimalno.
Otkrit ćemo vam par najčešćih pogrešaka pri vođenju web trgovine, a ako se pronađete na popisu, predlažemo da greške popravite u što kraćem roku.
1. Loš opis proizvoda
2. Proizvod je nedostupan
"Ovaj proizvod nije dostupan" vjerojatno je najgora rečenica na koju kupac može naići. Ne samo za njega, već i za vas. Kako bi to izbjegli, nastojite što češće provjeravati zalihe, a savjetujemo i da proizvode koje trenutno nemate u ponudi sakrijete od kupaca. Nikako nemojte brisati stranicu s proizvodom, pogotovo ako joj je Google dao autoritet, preusmjeravanje stranice bit će bolji odabir. Ukoliko proizvoda nema samo trenutno na zalihi zamolite korisnika da vam ostavi svoj kontakt kako biste ga mogli obavijestiti o dolasku proizvoda ili mu ga ponudite u nekom drugom pakiranju, ili od drugog proizvođača.
3. Komplicirani checkout proces
Proces kupnje trebao bi sadržavati što manje koraka, te zahtijevati minimalan unos podataka. U testiranjima se pokazalo da je moguće povećati prodaju za 50% samo ako se checkout koncipira na takav način da se sva polja popunjavaju na samo jednoj stranici, umjesto da kupac mora proći kroz više njih do završetka kupnje. Svakako se pobrinite da vašim kupcima ponudite više mogućnosti plaćanja, kao npr. pouzećem, plaćanja internet bankarstvom te različitim kreditnim karticama, ne bi bilo loše da uvrstite i PayPal u opcije.
4. CTA (call to action) gumb – nemate gumb za poziv na akciju
Radi se o jako bitnom dijelu vaše web stranice, jer posjetitelj klikanjem na CTA gumb ostvaruje određenu akciju kojom je korak bliže da od posjetitelja postane kupac u vašoj web trgovini. Gotovo svaka web stranica ima određeni call to action gumb, a neke imaju i posebne stranice (landing page) posvećene upravo tome. CTA gumb bi trebo biti uočljiv, u boji, u skladu sa dizajnom web stranice i mora privlačiti pozornost.
5. Društvene mreže
Današnji svijet e-commerca teško će funkcionirati bez korelacije web shopa i društvenih mreža. Spajanje društvenih mreža (profila) sa vašim web shopom uvelike će vam povećati prodaju i zainteresiranost kupaca za vaš web shop. Nekoliko primjera kako možete dobro iskoristiti društvene mreže na web shopu su: widgeti - koji će posjetitelja direktno odvesti na društveni profil; share buttons – posjetitelji mogu podijeliti ili lajkati nešto što ih se dojmilo na vašoj stranici; osim kataloga koje imate na vašem webu, prikažite proizvode u Facebook shopu kojeg možete povezati i s Instagramom i slično.
6. Nemojte izostaviti često postavljanja pitanja
Posjetitelji web shopova imaju mnogo pitanja, stoga nastojite odgovoriti na njih prije nego vam se oni moraju obratiti porukom. Nakon što ste odradili opise proizvoda, a na vašem webu ne nalazi se kutak sa savjetima, onda su česta pitanja idealno mjesto na kojem se možete još potruditi oko sadržaja. Pružite im sve informacije o uvjetima poslovanja, troškovima dostave, garancijama ali i o vama osobno, odnosno vašem poduzeću. Tako ćete steći vjerne kupce koji će vas najvjerojatnije preporučiti drugim kupcima.
7. Istaknite koje prednosti kupnje imate na svome web shopu
Ono što kupce najviše zanima su uvjeti plaćanja od čega najčešće ističu obročna plaćanja, te mogućnost povrata i zamjene robe, kao i rok dostave. Ako su uvjeti kupnje u vašem web shopu povoljni, jasno ih istaknite kako bi ste postigli veću konverziju korisnika.
8. Optimizacija je bitna
Kao što smo već napomenuli par puta u našim blogovima, optimizacija web stranice, kao i web shopa je jedna od najbitnijih stavki za dobro izrađen i pozicioniran web shop. Potrudite se oko opisa proizvoda, ključnih riječi za opisan proizvod, naslovi proizvoda moraju biti jedinstveni i prepoznatljivi, naziv slike proizvoda neka bude jasan i točan te smanjite veličinu slike kako bi se stranica brže i bolje učitavala, pazite da vam je web trgovina responzivna, jer korisnici sve više pregledavaju ponudu putem mobilnih uređaja.
Iako postoji još niz grešaka koje se mogu napraviti tijekom faze dizajniranja i izrade web trgovine, budite sigurni da ćete znatno unaprijediti kvalitetu vašeg poslovanja ako se potrudite izbjeći neke od navedenih stavki.
Ako ste u gužvi i ove savjete nemate kako i kada provesti, slobodno se obratite nama, uvijek smo vam na raspolaganju.
Otkrit ćemo vam par najčešćih pogrešaka pri vođenju web trgovine, a ako se pronađete na popisu, predlažemo da greške popravite u što kraćem roku.
1. Loš opis proizvoda
Najčešća pogreška u web shopovima je loš i nekvalitetan opis proizvoda. Ovo se ponajprije odnosi na informativni tekst, u kojem bi trebali opisati sve relevantne informacije vezane uz sam proizvod. Kod web prodaje, kvalitetna fotografija i dobar opis proizvoda, ponekad su važniji od same cijene proizvoda.
Koliko teksta treba napisati za jedan dobar opis proizvoda? Dovoljno mnogo da naznačite sve prednosti i dovoljno kratko da potrošač ne izgubi interes za njega. Izbjegavajte komplicirane riječi, a zanimljive detalje napišite odmah u početku. Pobrinite se da je opis kvalitetan i optimiziran za tražilice, pa će vas i Google više voljeti.
2. Proizvod je nedostupan
"Ovaj proizvod nije dostupan" vjerojatno je najgora rečenica na koju kupac može naići. Ne samo za njega, već i za vas. Kako bi to izbjegli, nastojite što češće provjeravati zalihe, a savjetujemo i da proizvode koje trenutno nemate u ponudi sakrijete od kupaca. Nikako nemojte brisati stranicu s proizvodom, pogotovo ako joj je Google dao autoritet, preusmjeravanje stranice bit će bolji odabir. Ukoliko proizvoda nema samo trenutno na zalihi zamolite korisnika da vam ostavi svoj kontakt kako biste ga mogli obavijestiti o dolasku proizvoda ili mu ga ponudite u nekom drugom pakiranju, ili od drugog proizvođača.
3. Komplicirani checkout proces
Proces kupnje trebao bi sadržavati što manje koraka, te zahtijevati minimalan unos podataka. U testiranjima se pokazalo da je moguće povećati prodaju za 50% samo ako se checkout koncipira na takav način da se sva polja popunjavaju na samo jednoj stranici, umjesto da kupac mora proći kroz više njih do završetka kupnje. Svakako se pobrinite da vašim kupcima ponudite više mogućnosti plaćanja, kao npr. pouzećem, plaćanja internet bankarstvom te različitim kreditnim karticama, ne bi bilo loše da uvrstite i PayPal u opcije.
4. CTA (call to action) gumb – nemate gumb za poziv na akciju
Radi se o jako bitnom dijelu vaše web stranice, jer posjetitelj klikanjem na CTA gumb ostvaruje određenu akciju kojom je korak bliže da od posjetitelja postane kupac u vašoj web trgovini. Gotovo svaka web stranica ima određeni call to action gumb, a neke imaju i posebne stranice (landing page) posvećene upravo tome. CTA gumb bi trebo biti uočljiv, u boji, u skladu sa dizajnom web stranice i mora privlačiti pozornost.
5. Društvene mreže
Današnji svijet e-commerca teško će funkcionirati bez korelacije web shopa i društvenih mreža. Spajanje društvenih mreža (profila) sa vašim web shopom uvelike će vam povećati prodaju i zainteresiranost kupaca za vaš web shop. Nekoliko primjera kako možete dobro iskoristiti društvene mreže na web shopu su: widgeti - koji će posjetitelja direktno odvesti na društveni profil; share buttons – posjetitelji mogu podijeliti ili lajkati nešto što ih se dojmilo na vašoj stranici; osim kataloga koje imate na vašem webu, prikažite proizvode u Facebook shopu kojeg možete povezati i s Instagramom i slično.
6. Nemojte izostaviti često postavljanja pitanja
Posjetitelji web shopova imaju mnogo pitanja, stoga nastojite odgovoriti na njih prije nego vam se oni moraju obratiti porukom. Nakon što ste odradili opise proizvoda, a na vašem webu ne nalazi se kutak sa savjetima, onda su česta pitanja idealno mjesto na kojem se možete još potruditi oko sadržaja. Pružite im sve informacije o uvjetima poslovanja, troškovima dostave, garancijama ali i o vama osobno, odnosno vašem poduzeću. Tako ćete steći vjerne kupce koji će vas najvjerojatnije preporučiti drugim kupcima.
7. Istaknite koje prednosti kupnje imate na svome web shopu
Ono što kupce najviše zanima su uvjeti plaćanja od čega najčešće ističu obročna plaćanja, te mogućnost povrata i zamjene robe, kao i rok dostave. Ako su uvjeti kupnje u vašem web shopu povoljni, jasno ih istaknite kako bi ste postigli veću konverziju korisnika.
8. Optimizacija je bitna
Kao što smo već napomenuli par puta u našim blogovima, optimizacija web stranice, kao i web shopa je jedna od najbitnijih stavki za dobro izrađen i pozicioniran web shop. Potrudite se oko opisa proizvoda, ključnih riječi za opisan proizvod, naslovi proizvoda moraju biti jedinstveni i prepoznatljivi, naziv slike proizvoda neka bude jasan i točan te smanjite veličinu slike kako bi se stranica brže i bolje učitavala, pazite da vam je web trgovina responzivna, jer korisnici sve više pregledavaju ponudu putem mobilnih uređaja.
Iako postoji još niz grešaka koje se mogu napraviti tijekom faze dizajniranja i izrade web trgovine, budite sigurni da ćete znatno unaprijediti kvalitetu vašeg poslovanja ako se potrudite izbjeći neke od navedenih stavki.
Ako ste u gužvi i ove savjete nemate kako i kada provesti, slobodno se obratite nama, uvijek smo vam na raspolaganju.